zaterdag 26 november 2022

Demonstratie

voor het parlement

voor VNO

voor het ministerie van EZK

 

Ik woon een paar honderd meter van de Aperots, het Malieveld, de A12 en de ministeries en om op m'n werk te komen fiets ik vier keer per dag langs het parlement. Dus ik zie heel erg veel demonstranten. Gisteren nog een indrukwekkende show van Perzische jongeren voor de ingang van BZ. Ze overtroefden de gekke kattenmevrouw die er al weken bivakkeert en het iele mannetje dat zich onlangs bij haar gevoegd heeft met grote plakkaten vol tekst over iets wat never forgotten mag worden. Ik ben een paar keer wakker getoeterd door boeren. De laatste tijd zag ik veel FNV-mannen en hun eeuwige koffietentje. Ik heb de schade gezien die de coronawappies aanrichtten. En af en toe een klein groepje van Extinction Rebellion.


Vandaag waren die met meer en ze maakten er een publieksshow van, wat aandacht genereert en ook wel enige bescherming biedt tegen al te grof optreden door de politie. Er leken bijna meer agenten met tientallen busjes en ME aanwezig dan demonstranten. Het was mij niet duidelijk wie de agenten probeerden te beschermen, maar toen ik thuis even op twitter keek zag ik zoveel haat en nijd tegen de klimaatactivisten dat het me toch wel een goed idee lijkt dat er zoveel politie op de been is.


Ik heb steeds meer sympathie voor de demonstranten maar ik loop zelf alleen mee met ouderwetse toegestane demonstraties. Ook al krijgen die hooguit een tienregelig artikeltje op pagina vijf van de krant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten