vrijdag 5 oktober 2012

the enemy within

M'n eerste instinct is om m'n lidmaatschap op te zeggen. Ok, het is vrijdagavond, ik heb een biertje of wat op, ik heb nog niet alle verklaringen en analyses gelezen. Je kan maar één keer opzeggen, en dan ben ik weer partijwees. Bovendien gaat Groenlinks me echt aan het hart. Ik was zo blij toen de types als Rabbae eindelijk opzoutten en toen Halsema en Gent er een links-liberale partij van maakten. Eindelijk een partij waar ik me voor tachtig procent thuis kan voelen.
Ik ben helemaal geen fan van Sap, maar ik sla met verbijstering gade hoe de hele partij zichzelf in minder dan twintig weken effectief compleet afmaakt. Wat een idioot gedoe, wat een bizarre zelfdestructie. Begonnen met Dibi, die verdorie alle ruimte kreeg om maximaal schade aan te richten, en dan nu de genadeklap.

2 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens, het is verbijsterend. Het ergste is nog wel dat je je af moet vragen of GL wel moet blijven bestaan, en dat met het beste programma. Dat kan toch eigenlijk niet waar zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb inmiddels opgezegd. En inderdaad, vraag me af of deze partij moet blijven bestaan. Maar er is wel een links-groen-sociaal-liberaal iets nodig, en naar mijn smaak bieden D66 en de dierenpartij dat toch niet. D66 is niet links en de dierenpartij is niet liberaal. Wat nu?

    BeantwoordenVerwijderen