zondag 9 oktober 2011

levensloop

Er is me vaak verteld dat iemand zwanger was, en meestal ben ik blij voor de aankomende ouders die kennelijk graag een kind willen. Over die kinderen word ik niet zo opgewonden, ik wacht wel af tot ze volwassen zijn om dan te zien of het leuke mensen zijn.
Nu voor het eerst was ik echt ontroerd, geraakt, en ben ik gewoon enorm blij over dat kind dat eraan komt. Vrienden die me heel dierbaar zijn, en die een prachtig paar vormen, daar wil ik graag een kind van zien! Wat een spannend avontuur. Zullen ze alledrie gelukkig worden? Wat voor ouders zullen ze zijn? Hoe gaat dat wezentje opgroeien?
Andere vrienden gaan trouwen, na een intensieve en turbulente relatie van vijftien jaar. Ook al zo mooi.
Met vriendinnen die al dichter bij de overgang zitten als ik, bespreek ik het leven. We worden middelbaar, en het is best te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten