zaterdag 22 mei 2021

Aan de beurt

Vliegwedstrijden zijn open voor iedereen met de juiste brevetten, maar er is meestal wel een beperkt aantal startplaatsen beschikbaar. Als je mee wilde doen aan een populaire wedstrijd moest je in sommige gevallen zorgen dat je je direct bij opening van de inschrijving registreerde. Voor Corryong (Australiƫ) heb ik me tot twee keer toe op een rustig kamertje op kantoor opgesloten, al m'n papieren bij de hand en dan maar als een mafkees de wedstrijdpagina refreshen totdat er ineens een formulier tevoorschijn kwam. Hartslag op tweehonderd en trillende vingertjes, maar het is elke keer gelukt.
Zo voelt het precies nu op coronatest.nl (blijft raar dat er geen pagina covid19vaccinatie.nl is). Al dagen kijk ik drie keer per dag of '67 aan de beurt is, gisteren was het ineens '66 dus ik wist dat het een kwestie van dagen zou zijn. Vanmorgen twee appjes om me te vertellen dat ik nu al mag, jee wat duurt het opstarten van een computer dan lang. Eindelijk op de pagina aangekomen staat er de mededeling dat het te druk is en probeer het over 30 minuten nog een keer. Ja die kennen we, over een half uur is het heus niet beter. Refreshen tot de toetsen erbij afslijten dus, en dan maar hopen dat de boel niet middenin mijn aanmelding alsnog vastloopt. Maar hoe dan ook, bevrijding is nabij!

1 opmerking: