woensdag 1 februari 2012

gezichtsbedekking

Terwijl ik me over straat spoed naar een afspraak met een vriendin, proberen allerlei wildvreemden sociaal contact met me te maken en ‘mij met open vizier’ tegemoet te treden. Een Japans toeristenstel dat met hun armen zwaait om uit te leggen waar ze heen willen. Een stinkende dakloze die om een euro bedelt. Een lelijke dame in plooirok met knalroze lippenstift die aanwijzingen wil om haar bolide in te parkeren. Een paar giechelende huppeltutjes in gothic uitrusting die een vuurtje willen.
Ik heb helemaal geen tijd voor al die open sociale omgang. Ik heb er geen zin in ook, laat me op straat asjeblieft m’n eigen gang gaan. Ik overweeg voortaan alleen nog in burka de straat op te gaan, zodat mensen me met rust zullen laten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten