zondag 26 februari 2017

Debat



Politiek debat is gewoon leuk. Het gaat over mijn wereld en mijn leven, er zit een competitie-element in, er zullen altijd wat bloopers zijn en als het meezit hoor ik argumenten of ideeën waar ik nog niet eerder bij stil had gestaan. Natuurlijk erger ik me aan de Foute introductiefilmpjes, de niet-prikkelende stellingen (laten we het niet te moeilijk maken jongens!), de zelfvoldane presentatoren en het afgrijselijke geluidje op de achtergrond. Allemaal vorm, allemaal RTL. Maar de inhoud was best de moeite waard en het was een zaligheid dat onze nationale sfeerverpester wegbleef.

Tijdens zo’n debat tweet ik me een ongeluk, dat geeft toch een beetje het gevoel dat je met z’n allen in de kroeg aan het kijken bent in plaats van op je eentje thuis. Op twitter kon je mooi zien hoe vooringenomen opvattingen de beoordeling sterk kleuren. Ik vond natuurlijk Klaver best goed (al moest ik toegeven dat Pechtold beter debatteert) en wat mij betreft was Roemer zwak en verloor Buma zwaar. Grappig om te zien hoe sommigen juist om Buma juichten, hoe op de radio wordt volgehouden dat Klaver werd afgedroogd, en hoe er ook een aantal is dat Ascher als winnaar aanwijst.
Weer eens een mooi staaltje zelfbevestiging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten