zondag 6 maart 2016

Asocialen



Genietend van de zon, de muziek, van m’n heerlijke (stads)fiets en van het fitte gevoel rij ik m’n rondje over Leidschendam en Wassenaar. Ik rij lekker hard, al ben ik natuurlijk geen wielrenner. Bij het bruggetje haal ik een groep hangbuikmannen met glimmende luierbroekjes op racefietsen in. Type directeur-met-audi-voor-de-deur. Op de rechte stukken rijen ze net iets harder dan ik, maar ze zijn kennelijk een beetje benauwd voor de bochten. Daardoor wordt het een beetje haasje-over want ik fiets in een regelmatiger tempo door. Als ik ze in het tunneltje voorbij wil – er is plek genoeg ook al zitten ze met drie en vier naast elkaar – snauwt de achterste me iets toe en probeert hij me tegen de muur aan te drukken. Ik ben zo verbaasd dat ik niet meteen reageer zodat ik alleen nog maar kan schelden. Bij hoge uitzondering heb ik spijt dat ik ‘m geen knal voor z’n sneue kop heb gegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten