Ik word krankzinnig van de debilisering overal om me heen.
Ik doel niet op het feit dat er in bijna elk NRC-artikel een d-t-fout staat
(hij benaderd, dat soort erge dingen) maar vooral op de kinderstemmetjes
waarmee idiote, overbodige producten aan de man worden gebracht of de ellende
waarmee bijna elk radio- en tv-kanaal gevuld wordt. Letterlijk àlles is
commercieel, alles is een ‘product’ en óveral moet winst op gemaakt worden, en
dus moet de mensheid worden wijsgemaakt dat het toch vooral moet kopen kopen
kopen. Omdat het in werkelijkheid om compleet nutteloze, zinloze onzin gaat
gebeurt dat wijsmaken op de hap-slik-weg manier, de reclameboodschap moet er zo
soepeltjes mogelijk in glijden.
En ook kunst, literatuur, bijzonder eten, goede smaak, het
moet allemaal in grote kwantiteit verkocht. Dus graag zo makkelijk mogelijk te
verhappen. En dus hupsen we allemaal op hetzelfde catchy deuntje met onze hippe
tattoos en dure kleertjes… ieder verkleinwoord is toepasselijk.
Zo, dat is van me af. Ga ik weer candycrushen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten