zondag 25 augustus 2013

We zijn allemaal achterlijk



Ik word krankzinnig van de debilisering overal om me heen. Ik doel niet op het feit dat er in bijna elk NRC-artikel een d-t-fout staat (hij benaderd, dat soort erge dingen) maar vooral op de kinderstemmetjes waarmee idiote, overbodige producten aan de man worden gebracht of de ellende waarmee bijna elk radio- en tv-kanaal gevuld wordt. Letterlijk àlles is commercieel, alles is een ‘product’ en óveral moet winst op gemaakt worden, en dus moet de mensheid worden wijsgemaakt dat het toch vooral moet kopen kopen kopen. Omdat het in werkelijkheid om compleet nutteloze, zinloze onzin gaat gebeurt dat wijsmaken op de hap-slik-weg manier, de reclameboodschap moet er zo soepeltjes mogelijk in glijden.
En ook kunst, literatuur, bijzonder eten, goede smaak, het moet allemaal in grote kwantiteit verkocht. Dus graag zo makkelijk mogelijk te verhappen. En dus hupsen we allemaal op hetzelfde catchy deuntje met onze hippe tattoos en dure kleertjes… ieder verkleinwoord is toepasselijk.
Zo, dat is van me af. Ga ik weer candycrushen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten