zaterdag 30 april 2011

koningin in Limburg

De koningin op bezoek in mijn thuisregio, dus de hele dag ging het over het witte stadje, de scouting (!) en de markt van Weert. Op het journaal zag ik nog een glimp van café De Engel. Nota bene Gé Reinders op de radio, de allereerste zanger van de allereerste band waar ik allerhevigst fan van was, Girls walk by. Gelukkig zingt ie nu veel beter, in het plat. Hij zei dat Limburgers zich geen echte Nederlanders voelen, maar wel boos worden als iemand zegt dat ze geen echte Nederlanders zijn. De spijker op z'n kop. En wij konden onmogelijk van onze Hollands-heid af, de vijand in het midden. Dus de rest van m'n leven ben ik besmet met de Limburgse dubbelheid: ik heb een hekel aan ze en ik word sentimenteel als ik plat hoor kallen.
Zouden alle allochtonen zich zo voelen? Of alleen die tussen een onzeker volk zitten? Ik ga de Satanic Verses maar weer es lezen.

1 opmerking:

  1. Zie: http://jurroencluitmans.blogspot.com/2011/05/mening-koningin-in-limburg-oftewel-de.html

    BeantwoordenVerwijderen